Technické informace

icon

Technologie navádění

U našich AGV/AMR používáme vždy nejvhodnější metody technologie navádění, a to na základě daných potřeb projektu. Jsou prostory, kde má magnetická páska stále své místo, a to především pro přesun dílu mezi stroji. Ale pro odvoz dílu od stroje do skladu se plně uplatní SLAM navigace, která pro navádění používá LiDAR nebo kameru. Další variantou je využití systému GPS, která je používána pro venkovní aplikace. Navigaci systémem GPS lze v případě potřeby zpřesnit použitím stacionárních základnových stanic. Umíme použít i kombinaci různých typů navigací pro aplikace, které to vyžadují. Vždy je potřeba správně vyhodnotit instalační možnosti, přesnost navigace, členitost prostorů, šířku přepravních tras, pohyb osob a další přepravní techniky v prostoru, pohyblivé překážky, měnící se základní orientační body a finanční náklady jednotlivých druhů navigace.

V současné době jsou nejběžnější tyto způsoby navádění:

  • Magnetická páska nalepená na podlaze a RFID tagy (čipy) zapuštěné v podlaze vedle magnetické pásky.

    Pro úzké transportní uličky a neměnné trasy je navádění po magnetické pásce optimálním řešením s ohledem na cenu, výkon, požadovanou přepravní kapacitu a bezpečnost.

  • SLAM navigace (Simultánní lokalizace a mapování).

    Na základě dat získaných z laserového senzoru vzdálenosti, gyroskopu, rychloměru a akcelerometru vytvoří algoritmus mapu prostředí a bezpečně naplánuje trasu jízdy.

PRINCIP NAVÁDĚNÍ
NAVÁDĚCÍ SYSTÉM
VÝHODY
NEVÝHODY
ZÁKLADNÍ
PÁSKA
  • osvědčený a prověřený způsob
  • přesné navedení do cíle
  • levná
  • odolná vůči okolním vlivům
  • při poškození snadná, rychlá a levná oprava
  • bezpečnější způsob navigace – pro ostatní účastníky sdíleného prostoru je díky nalepené pásce (barevnému zvýraznění) zřetelné, kudy jezdí AGV/AMR a toto snižuje riziko kolize
  • neflexibilní (při změně trasy se musí přelepit)
  • riziko poškození
  • neumožňuje automatické objíždění překážek
SLAM, VSLAM
LIDAR, KAMERA
  • bez vyznačení trasy na podlaze
  • přesná +/- 1 cm
  • vhodná pro složité a členité trasy
  • SW flexibilní
  • může fungovat jako virtuální páska
  • možnost automatického objíždění překážek
  • kombinace s ostatními typy navigací
  • vyšší pořizovací náklady
  • pokud je chodba bez členění (sloupy, jiné vyčnívající části) je nutné každých 8 metrů instalovat reflektor
icon

Vlastní baterie LiFePo4

Abychom mohli nabízet AGV/AMR v nejrůznějších rozměrech, a to i velmi nízké platformy, zahájili jsme výrobu vlastních baterií. Nyní jsme schopni nabídnout baterie typu LiFePo4 nejen pro naše vozíky, ale i pro Vaše aplikace. Nabízíme baterie 24 V a 48 V s kapacitou 40, 60 a 80 Ah s minimálním počtem 4000 nabíjecích cyklů.

icon

Průmyslové komponenty

Vozík je postaven na standardních průmyslových komponentech, které zajistí dostupnost a plnou kompatibilitu dílu po dlouhé roky. Snažíme se používat shodné díly pro jednotlivé modely a tím zajistit všechny náhradní díly u nás na skladě s možností doručení k zákazníkovi do 24 hodin. Většina komponentů zajišťujících řízení pohybu, bezpečnost a logiku AGV/AMR je tvořena z produktů Rockwell Automation, společnosti, která patří dlouhodobě k lídrům na poli průmyslové automatizace.

icon

Efektivní bezdrátové dobíjení

Zajistit plynulý provoz autonomních vozíků nám umožňuje dobíjení, které probíhá během vykonávané činnosti (nakládání, vykládání, čekání na instrukce) a tím není nijak ohrožen požadovaný cycle time, výrobní proces a vozík není mimo provoz z důvodu dobíjení.

Vysokou efektivitu využití baterie a minimalizaci jejího opotřebení zajišťuje bezkontaktní dobíjení, kterým jsou všechny naše vozíky vybaveny a jehož účinnost přesahuje 90 %. Nabíječky jsou inteligentní a hlídají velikost nabíjecího proudu a konečné napětí baterie. Informace o spotřebě a nabíjení jsou také předávány do PLC. Po nabití baterie na stanovenou kapacitu dojde k automatickému odpojení nabíječky.

icon

Master

K AGV/AMR nabízíme různé konfigurace MASTER rozváděče s ohledem na služby, které jsou zákazníkem požadovány (andon systém – vizualizace a monitoring, ovládání I/O, vzdálený dohled, spojení s technologií zákazníka) a s ohledem na počet požadovaných autonomních vozíků. MASTER dává vozíkům povely a ony ho zpětně informují o svém stavu. Systém je uzpůsoben pro řízení flotily až 100  vozíků a je kompatibilní s protokolem WDA5050.

Vizualizace nabízí nástroje, které zákazníkovi pomohou s monitoringem a predikcí případné údržby a zvyšuje přehled o aktuální poloze a stavu všech provozovaných AGV/AMR. Umožňuje pravidelně zálohovat veškerá hlášení stavů a v reálném čase kontrolovat průběhy nabíjení a vybíjení baterie, počet najetých kilometrů nebo průběh aktuálního programu. Ke kompletní vizualizaci lze přistupovat vzdáleně nejen na PC, ale také na mobilním telefonu nebo tabletu díky integrovanému systému Groov. Tento systém také umožňuje nabídnout i přehledný a finančně nenáročný ANDON systém pro velkoplošné zařízení.

Vzdálený dohled umožňuje připojení k MASTER rozváděči kdykoliv a odkudkoliv a promptně řešit případné potíže nebo provádět SW úpravy pro optimalizaci provozu autonomních vozíků.

Ovládáním I/O umožňuje MASTER propojení se stávajícími systémy v místě implementace AGV/AMR a komunikaci s těmito prvky pro&npsp;plynulý provoz (ovládání vrat, semaforů, specifikace nakládacích a vykládacích míst atd).

MASTER rozváděč umožňuje komunikaci a propojení s ostatními systémy u zákazníka (stroje, linky, dopravníky atd.), které jsou nezbytné pro&npsp;plynulý a efektivní provoz autonomních vozíků, aby o sobě obě technologie věděly a spolehlivě spolupracovaly (nakládání, vykládání, zastavení, rozjezd atd.).

icon

Dotykový panel a multifunkční tlačítka

Každý z našich AGV/AMR disponuje v základu barevným minimálně 4.3“ dotykovým TFT panelem k zobrazování podrobnějších informací o aktuálním stavu. Obsahuje sadu ovládacích prvků sloužících k orientaci v menu panelu a k ovládání samotného vozíku. Jsou na něm zobrazována alarmová hlášení, stavy baterie a umožňuje nastavení některých uživatelských parametrů AGV. Díky tomuto panelu lze pro monitoring použít také tablet nebo mobilní telefon. Panel je také rozšířen o 5 mechanických tlačítek a jejich pozici a funkci lze přizpůsobit dle požadavku.

panel